365 DAGEN
ZORG EN WELZIJN IN DE KIJKER
Onder het motto “toon de sector als hip, sexy en trendy merk en als aantrekkelijke werkgever” slaan Dag van de Zorg, “Een zorgjob, Ik ga ervoor” en Vlaams zorgambassadeur Lon Holtzer de handen in elkaar voor de organisatie van een heuse sociale media marathon.
52 zorginfluencers zetten zorg en welzijn 365 dagen in de kijker en geven om de week de sociale mediakanalen van #zorgwerkt door: Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. Een echte estafette van take-overs.
Het zijn verhalen van en over de sector met insteken over innovatie, duurzaamheid, gedrevenheid, leiderschap, werken in de zorg, passie en toekomst. Verhalen vanuit kleine en grote organisaties, vanuit zorg en welzijn, ambulant en residentieel.
Een intense en intensieve bloemlezing van verhalen van mensen en teams uit de zorg. Gericht naar het brede publiek. Een kijk achter de schermen van een boeiende sector in volle expansie. Het is tijd voor een coming-out van de zorgsector. Samen werken we vooroordelen weg, doorbreken we de clichébeelden en tonen we ons als een innovatieve sector waar het boeiend is om te werken.
De campagne start op maandag 9 maart 2020 en loopt een jaar lang tot de Week van de Zorg 2021. Alle content wordt verzameld op www.zorgwerkt.be.
WWW.ZORGWERKT.BE
EEN ESTAFETTE VAN ZORGINFLUENCERS
De zorg- en welzijnssector stellen we een gans jaar positief in de kijker. Het is de sector zelf die het best geplaatst is om dat ambassadeurschap op zich te nemen. Om de week geven we de fakkel door en krijgt een zorginfluencer het “woord” en “beeld” en kan hij of zij of samen in team rond diverse aspecten van hun organisatie verslag uitbrengen.
We doen dat via diverse communicatietools:
- www.zorgwerkt.be: Platform – een portaalsite – waar alle verhalen, story’s, foto’s, filmpjes verzameld worden.
- De content voor die portaalsite komt van vier sociale mediakanalen:
Facebook https://www.facebook.com/zorgwerkt
Twitter https://twitter.com/zorg_werkt
Instagram https://www.instagram.com/zorgwerkt
Linkedin https://www.linkedin.com/company/zorg-werkt/
Elk van die kanalen heeft zijn eigen kracht en lezerspubliek. Het biedt ons de kans om een jaar aan een stuk positieve signalen uit te zenden naar het brede publiek.